Ditt varumärke: en knastrande mikrofon?

Mötesproducenten Anders Müller på Livebrand intervjuas av Astrid Feldreich i senaste Event&Expo. För oss ”mötestekniker” är det roligt att höra någon prata om hur viktig tekniken är för ett möte.

– Alla i branschen kan fest och logi i dag, men tekniken kommer i skymundan. Jag tror att det beror på att den känns lite skrämmande eller oviktig. Frågan är; vad är slutkunden villig att betala? Det är en utmaning för branschen att veta vad de ska investera i. Ingen pratar ljud och bild eller vad kunden är villig att betala för det, säger han.

Vi på KSE kunde inte hålla med mer. Men det är svårt att tala i egen sak.

En budget för en konferens, en mässa eller något annat stort möte ska användas till så många olika saker som allihop är viktiga för att det ska bli ett bra möte. Hur jämför man värdet av ett extra glas vin till gästerna med värdet av en mer avancerad och ljusstarkare videoprojektor, eller med värdet av kompetenta tekniker. Det går ju nästan inte.

När  vi tekniker argumenterar för större teknikbudgetar så låter det antagligen bara som att vi vill sälja mer. Därför är det skönt att höra någon annan tydligt säga att rätt teknik inte bara är trevligt utan i många sammanhang helt nödvändigt. eller med Anders Müllers ordval:

– Vill du att ditt varumärke ska vara en knastrande mikrofon?

Vi på KSE brinner för att hjälpa människor och organisationer som ska framträda så att de har fungerande teknik. Fungerande teknik handlar inte bara om rätt mikrofoner och högtalare, ljussättning eller datorer, videoprojektorer och skärmar. Teknik fungerar för att någon ser till att det fungerar.

Vi på KSE vill att den som framträder ska kunna lita på tekniken. Därför behövs tekniker man kan lita på.

eventexpo-1-2011

(Vill du läsa hela texten från Event & Expo digitalt finns den på Konferensvärlden.)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>