Varför inte vara bra – ett seminarium om att framträda

Videoklippen nedan är från ett seminarium om att framträda på Brewhouse i Göteborg den 14 sept 2011. Jakob Rubenson från Informationdesign och Göran Widham från KSE talade om vikten att ta till vara den investering som ett möte är. När man samlat ett antal människor i ett gemensamt nu gäller det att använda det på bästa sätt. Om du missade seminariet och kan ta dig tiden så finns hela den en timma långa föreläsning en i de fyra klippen nedan.

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Seminariet var ett samarbete mellan KSE, Informationdesign, Brewhouse, Marknadscheferna Göteborg/Väst och Göteborgs Improvisationsteater.

Filmat och redigerat av SAPP.

—————————————————————————————————-

Inbjudan

Du har satsat tid, pengar och engagemang på att få till ett möte. Det kanske är en säljpresentation. Du kanske står i er egen mässmonter. Eller så har du fått plats på scen vid ett branschevent. Det är nästan alltid en stor investering att få till mötet. Och inte bara av dig. De som du talar till har också investerat tid och kanske pengar för att lyssna.

Vad gör du av den här möjligheten? Gör du det bästa du kan? Är du bra?

Vi är säkra på att du med små medel kan bli bättre. Bättre än du brukar vara, men framförallt bättre än de flesta andra som talar någonstans i världen inför sina kunder just nu.

Exempel på säljpresentation Foto: Alfred Gunnarsson

Om du blir nyfiken kan du anmäla dig på länken nedan. Blir du bara lite nyfiken. Då kan du göra en intresseanmälan istället, så meddelar vi dig när det finns mer information om seminariet. (Seminariet är kostnadsfritt.)

Plats
Brewhouse, Åvägen 24, Göteborg
Datum och tid
14 september kl 16.00 – 18.30

Lite om innehåll och talare
Jakob Rubenson och Göran Widham som håller i seminariet har tillsammans erfarenhet från hundratals små och stora möten, där de har hjälp företag och organisationer i alla storlekar och människor ur alla möjliga yrkesgrupper att få något sagt på scen. Arbetet har sträckt sig från manusarbete och talarcoachning till regi och produktion av mångmiljonprojekt.

De kommer att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter inom tre områden:

  • Framförande – talaren och hans berättelse i centrum, hur man är sitt bästa jag på scen.
  • Produktion – om att förstärka med teknik och andra tricks, hur man ser till att det man vill kan synas, höras och visas.
  • Innehållsarbete – om att sätta kommunikativa mål och fundera ut hur de ska uppnås genom val och disposition av innehåll.

Agenda

16.00 Samling, fika och umgänge
16.30 Föreläsning
17.30 Underhållning av Göteborgs improvisationsteater
18.00 Eftersnack